Rukun Kaya 4 : Sentiasa Bersyukur

Teks : Sharimah Binti Yahya
Sumber : Carian Google 
Gambar : Google

Tanpa kita sedari sebenarnya setiap hamba sudah kaya tetapi kita tidak bersyukur. Selagi kita tidak bersyukur, Allah tidak akan beri lebih banyak lagi.
Allah swt menegaskan orang-orang yang benar-benar bersyukur adalah sedikit sekali bilangannya. Firman Allah swt dalam surah As-Saba’ , ayat 13 yang bermaksud:
 “Sedikit sekali dari hamba-hambaKu yang bersyukur”

“Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan: Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (Al-Quran, surah Ibrahim: ayat 7)
Sesungguhnya nikmat yang dikurniakan Allah swt kepada kita tidak terhitung banyaknya. Nikmat iman, nikmat Islam, nikmat sihat, nikmat kehidupan, serta nikmat-nikmat lain yang tak terkira. Dengan sifat maha pengasih dan penyayangNya, manusia dapat merasai kelazatan pelbagai nikmat kurniaan Allah yang bersifat keduniaan (duniawi) dan akhirat (ukhrawi
MARI KITA bertanya kepada diri kita .Apakah dengan segala nikmat yang dianugerahkan oleh Allah swt kepada kita, sehinggakan kita dapat hidup selesa di alam ini, kita masih enggan bersyukur kepadaNya?
Di dalam kehidupan sesama manusia, kita berterima kasih dan menghargai orang yang berbuat baik kepada kita. Mengapa pula dalam hubungan kita dengan Allah swt yang begitu pemurah kepada hamba-hambaNya, kita tidak mahu bersyukur kepadaNya? 
Bersyukurlah sewaktu senang dan susah. Bukan di masa susah baru kita kembali kepada Allah.  Sentiasalah kita bandingkan diri kita dengan kekurangan dari orang lain supaya kita sentiasa bersyukur dengan apa yang kita miliki.


Jadi hakikatnya kita sebenarnya sudah kaya dengan pelbagai nikmat yang telah Allah berikan. Jadilah, marilah kita sentiasa menjadi hamba yang sentiasa bersyukur .  

Formula: Bebas Bau Badan

Teks : Sharimah Binti Yahya


Ketiak Busuk




Website ini dikatakan ada formula untuk buang bau badan dengan sangat cepat.
Keadaan cuaca sekarang:
> Kaki berbau
> Ketiak melekit bau kepam
> Badan peluh berbau dan tak selesa
Layari http://www.celebritylass.com untuk formula yang super ini.
Mana mungkin, nak melintas rakan tetangga dengan badan yang berbau kan?
Lagi-lagi kalau anda bersukan.
Kerja di pejabat pun boleh tahan jugak seni bau badannya kan?
KHAS untuk anda SAHAJA.
Layari http://www.celebritylass.com sebelum bau badan menghantui diri anda.
Ribuan manusia
Ribuan pengalaman macam-macam bau
dan SATU sahaja JAWAPAN.
mereka sudah BEBAS BAU BADAN.

KENAPA SABAR KAYAKAN ORANG LAIN? TETAPI TIDAK SABAR UNTUK KAYA KAN DIRI SENDIRI




MOTIVASI DIRI..
😨Ramai yang mudah putus asa bila berbisnes.. Ada cabaran sikit dah nak 'give up'. Sales drop sikit dah down, lemah semangat. Orang kutuk sikit dah tak boleh tahan.
😃Baru sebulan berniaga dah harap dapat pulangan beribu-ribu. Tak sampai setahun dah kecewa tak dapat income 5 angka.
☺Harap berniaga semua nak mudah saja.. Tak sanggup nak usaha lebih. Tak sanggup nak berkorban masa dan tenaga. Keringat dan Air mata apatah lagi. Semua nak mudah-mudah saja, tapi hasil nak yang besar-besar belaka.
😉Sedar ke tak..
Kita belajar di Universiti sampai 3-4-5 tahun.. Keluar Universiti gaji baru dalam RM2000-RM3000... 5 tahun kita boleh bertahan bersabar belajar. Padahal bila keluar banyak tu je pun gaji kita. ..Kita boleh sabar!
Bila kerja kita keluar awal pagi, balik lewat petang atau malam... Tambah traffic jem lagi.. berjam-jam atas jalan. Kalau naik Federal Highway lagi lah. Kita boleh sabar!
😌Bertahun-tahun kerja kenaikan sikit sangat. 10 tahun kerja belum tentu gaji RM10,000. Kita boleh sabar!
😌Bertahun-tahun kerja, naik pangkat belum tentu. Kalau ada pun tunggu 8-10 tahun baru dapat naik pangkat jadi manager. Kita boleh sabar!
😃Penat-penat bekerja, gaji cukup-cukup makan je. Ikat perut hujung bulan. Barang segala dah naik harga. Gi kerja untuk bayar hutang dan perbelanjaan. Nak simpan pun tak sempat. Nak reward diri pun tak dapat. Kita boleh sabar!
😁Hari-hari pergi kerja buat kerja yang tak suka. Boss pulak marah-marah, arah itu ini. Dah rasa macam robot, buat kerja tak bawak hati bersama. Hari-hari macam tu.. sebulan.. setahun.. 5 tahun.. 10 tahun... Kita boleh sabar!
..Sebulan bekerja.. Setahun bekerja.. 5 tahun bekerja... 10 tahun bekerja...15 tahun bekerja.. Kita tak ada nampak beza ketara.. Dari, bujang sampai kahwin.. Sampai anak 3..
👉Rumah kita macam tu jugak..
👉Kenderaan...dahh naik panauuu
👉Masih kena ikat perut untuk perbelanjaan diri dan anak-anak seadanya. Kita boleh sabar!
👉Hidup seadanya ala kadar. Rumah ala kadar.. Kereta ala kadar.. Hulur duit kat mak ayah ala kadar.. kalau ada hulur.. Kalau tak ada buat-buat lupa.. Kita boleh sabar!
👉Tapi kenapa bila berbisnes.. Baru sebulan... setahun.. 2 tahun.. kita cepat sangat nak putus asa.. Sikit-sikit nak give up. Padahal kita sedang kayakan diri sendiri. Bukan orang lain. Kita berusaha untuk impian kita. Kita nak bagi yang terbaik untuk keluarga.. anak-anak.. mak ayah... Kita nak tolong lebih lagi dengan duit kita sendiri.
Kenapa boleh sabar kayakan orang lain, tapi tak boleh sabar untuk mencapai impian sendiri?
💂PERSOALAN NYA...
👉Apakah impian anda?
👉Apakah matlamat anda?
👉Adakah anda fokus dgn apa yg anda lakukan?
👉Adakah impian anda sudah jadi kenyataan?
................
Buatlah BISNES dgn hati yg ikhlas kerana TUHAN..
√ Niat nak tolong org..
√ Nak meningkatkan  
   pendapatan..
√ Nak jadi jutawan dunia
   akhirat..
Setelah segala harapan impian menjadi kenyataan matlamat yg paling tinggi dgn apa yg telah dberikan nak buat kebajikan nak berbakti dan berjihad di jalan Tuhan....

Garam Bukit


Teks : Sharimah yahya



Garam Bukit
Harga : RM7.00
Kos pos : 6.00


Garam bukit mengandungi 84 jenis mineral yang tidak terdapat di dalam garam biasa.
Antara kelebihan garam bukit :-

#Membuang toksin di dalam badan
#menyihatkan tubuh badan dan menyeimbangkan cas dalam badan
#Melancarkan perjalanan darah


Untuk tempahan, boleh hubungi saya.

Celeberity Lass : Bila Aku Gabra

Teks & Gambar : Celeberity Lass Team

Bila aku gabra..

Petang tu sampai ja kat ofis lepas lunch ada surat atas meja, dalam surat tu ada catatan 'Urgent! Sila bincang' dan ada sekeping kertas tulis 'Puan, bos panggil masuk bilik sekarang'

Fuh! Mula la panic. Gabra semua ada. Bos ajak bincang,nak bincang apa lagi,hari tu dah bincang.Serabut atas kepala ni fikir..

Bila time2 gabra mcm ni..badan pun dah mula lah berpeluh2.. ..huhu.

Tanpa berlengah terus capai pen..dan diari masuk ke bilik bos..tapi sebelum tu sempat lagi cium2 ketiak dulu.

Hihi...selamat..ketiak ku masih wangi macam pagi tadi..

Memang betul lah..ini memang betul2 ...ini bukan cobaan....Celebrity Lass mmg pakar lah...pakar melindungi bau badan ku..walau aku tengah gabra dan berpeluh2..

Terima kasih celebrity Lass



#Trial pack promosi skrg beli 2 percuma satu...


~Sharimah Yahya~

Agen CL







Rukun Kaya #3 : Niat

Teks : Sharimah Binti Yahya.



Apabila melakukan sesuatu perlulah dengan niat. bagi orang Islam, niat utama adalah kerana Allah S. W.T dan barulah kita tentukan niat dan matlamat kita yang lain. Kenapa kita ingin berniaga? . Mesti ada sebab kan. 

Kenapa perlu niat ?

# Niat  menentukan hasil
# Niat adalah sumber kekuatan

Caranya ialah :

Tulis di atas sekeping kertas. sebaik-baiknya dengan jelas apa yang kita hendak. Contohnya :-

Ingin berniaga kerana :-
- Hendak bersama  ayah/ibu menunaikan haji
- Ingin membantu orang lain
- Ingin sedekah dengan banyak

Sebaik-baiknya terus tarikh, supaya kita kenalpasti bila kita mampu capai semua itu. Apabila telah tulis, letakkan di tempat yang kita senang lihat. Seboleh-bolehnya setiap hari.

dan akhir sekali, tukar niat itu kepada MATLAMAT kita.

Apabila setiap hari kita melihat matlamat yang ingin kita capai, pasti kita akan berazam untuk mendapatkannya. Ini juga akan membantu kita untuk kekal bertenaga.