TUJUH PERKARA : JANGAN, DALAM SIMPANAN EMAS


Gambar : Carian Google


7 Perkara  JANGAN, DALAM SIMPANAN EMAS, iaitu :-


1. JANGAN MALAS

Sebaik sahaja anda sedar tentang emas, dapatkan info yang berkaitan dengan emas seperti sejarahnya, perkaitan dengan wang kertas, jenis-jenis emas, produk yg ada di pasaran dan  banyak lagi yg perlu anda ketahui. Jangan malas untuk mencari info dan ilmu berkaitan emas yg tak pernah habis.


2. JANGAN AR-RAHNU SEBARANGAN

Ramai yg menyalahgunakan perkhidmatan Ar Rahnu kebelakangan ini. Peranan Ar Rahnu ialah memberi pinjaman bercagar kepada yg memerlukan, bukan kepada mereka yg tamak.
Siapakah yg tamak? Orang yang jual & beli menggunakan sistem 35:65 @ 30:70.
Contohnya seperti ini: 

Katakan emas 999 100g berharga RM10k. Pembeli hanya sediakan RM3k sahaja kerana bakinya akan dibayar menggunakan hasil pajakan di Ar Rahnu dimana pemajak akan mendapat RM7K dan menyerahkannya kepada peniaga. Urusan dgn peniaga sudah selesai & peniaga kenyang sebab dapat untung besar jual emas dgn cara ini. Apa cerita dengann pembeli? Terpaksa membayar pinjaman dan kos upah simpan.


3. JANGAN JUAL EMAS ANDA

Jangan jual emas anda tanpa sebab. Ramai yg keliru apabila diajar semasa harga tinggi 
(beli rendah jual tinggi). Jadi untuk apakah membeli emas? Emas adalah aset unggul yg harus anda jadikan simpanan jangka masa panjang. Jika harga tinggi sahaja anda hendak jual, maka tiada apa di tangan anda nanti.

*Jual Emas hanya untuk 5 perkara:*

1. Rumah, 2. Hartanah, 3. Emas dlm bentuk lain (brg kemas) 4. Modal Bisnes 5. Keperluan @ terdesàk.


4. JANGAN SIMPAN WANG KERTAS

Jangan menyimpan terlalu banyak wang kertas. Sebaliknya simpanlah sedikit untuk keperlua,n kecemasan & kegunaan seharian. Emas adalah penyimpan yg terbaik kerana ia kalis inflasi & tidak susut nilai.
Setiap kali harga emas naik, ia menunjukkan betapa lemah dan semakin susut nilai wang kertas kita.
Jangan terpedaya dengan bonus, dividen dan pulangan yg ditawarkan sebaliknya kajilah berapa inflasi setiap tahun yg menyebabkan anda rugi sebenarnya.
Simpanlah Emas dlm bentuk fizikal seperti Dinar, Bar dan pelbagaikan pula dgn barang kemas.


5. JANGAN TUNGGU

Jangan terlalu menunggu harga rendah baru nak beli. Orang selalu cakap emas mahal, tak mampu nak beli. Ya, memang betul emas mahal. hampir setiap tahun org kata emas mahal.

Jadi pada masa bila emas murah? Dulu harga emas RM 16/gram pun org kata mahal, RM 38/gram pun org kata mahal, RM 90/gram pun org kata mahal, sekarang dah nak cecah RM 200/gram pun org kata mahal. Jawapannya tahun demi tahun harga emas makin mahal.

Rugilah golongan yang hanya menunggu & melihat org lain semakin kaya dgn emas. Apa tidaknya, dulu beli emas masa RM 140/gram, skrg dah dekat RM 200/gram. Ini baru menyimpan sahaja dah untung. Jika yg meniaga macamana? Lagi untung!!!


6. JANGAN TOLAK:

Jangan menolak @ menafikan tentang matawang ISLAM iaitu Dinar & Dirham. Kebelakangan ini semakin ramai yg menyokong usaha-usaha sesetengah pihak yang cuba mengembalikan matawang ISLAM ini.Memang kita tidak mampu kembalikan ia 100% kerana wang kertas masih giat digunakan, tetapi kita boleh mulakannya dengan komuniti kecil kita. Saya sudah bermula, anda bila lagi???


7. JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI

Setelah anda menjadi seorang yangg celik emas. janganlah anda hanya mendiamkan diri dan tidak menyampaikan info yang berguna ini kepada orang lain.  
Sebarkanlah tentang emas, perak, dinar & dirham. Semua ini berbeza & mempunyai matlamat simpanan yg berbeza.
Tidak guna jika hanya kita seorang sahaja yg tahu tentang kepentingan emas dan sbb perlu menyimpannya tetapi saudara mara kita, rakan-rakan & masyarakat sekeliling masih buta emas.
Memang ada yg tidak boleh terima terus. Gunakanlah cara berhemah & yg penting anda sudah menyampaikannya.

Maklumat lanjut , sila hubungi saya.


*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************



BAU BADAN : KISAH SEORANG GURU




Saya seorang guru yang mengajar  di sebuah sekolah rendah berumur 35 tahun. Kerjaya seorang guru kadang-kadang sangat memenatkan. Dengan karenah anak murid dan ditambah lagi terpaksa naik tangga turun tangga hampir setiap waktu belajar untuk ke kelas. Kadang hingga ke tingkat empat.


Saya mempunyai badan yg agak gempal.Disebabkan itu saya cepat sangat berpeluh. Sudah lama saya mempunyai masalah bau badan yang tengik setiap kali saya berpeluh. Dalam keadaan cuaca yang kadang-kadang panas, bau badan semakin menjadi-jadi. Ini menebabkan saya rasa malu berhadapan dengan anak murid sendiri.

Sudah pelbagai ikhtiar saya lakukan. Dah beratus  wang saya belanjakan untuk menyelesaikan masalah bau badan saya. Namun usaha saya masih gagal.Sehinggalah pada suatu hari saya terbaca news feed yang melintasi facebook saya. " Hilangkan Bau Badan Sepantas 3 saat". Tanpa berlengah saya terus menghubungi no tertera. Hari ini saya order esok dah sampai. Servis memang tip top.

Alhamdulillah dengan hanya picit gosok dan bilas , sehari sekali sahaja. Bau badan saya dah hilang. Sangat-sangat berkesan dan magic!Kini saya sudah tidak risau lagi dengan bau badan saya walaupun saya berpeluh. Masalah bau badan saya dah selesai.
Celebrity lass memang terbaik. 


Promosi sehingga 8 Jun 2016 --> Lihat Di Sini


*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************

BAU BADAN : CELEBRITYLASS BUAT ORANG MENANGIS?


Masalah ini telah dipendam begitu lama,
Setiap hari aku fikirkannya,
Hinggakan keyakinan pada diri semakin berkurangan.
Usahkan nak berjumpa orang,
Nak kenakan pakaian pun terpaksa berfikir panjang,
Kalau salah pilih, siaplah bau dia memang 'Wangi' sangat.. 


Satu hari sedang melayari facebook,
Terpandang beberapa iklan mengenai produk hilangkan bau badan,
Jadi aku pun cubalah dapatkan produk tu.
Pada mulanya aku hanya nak mencuba,
Tapi setelah aku terima dan cuba,
Aku begitu gembira tak terkata.
Sehinggakan aku menangis.

Kenapalah aku tak jumpa produk ni dari awal lagi? Bisik ku.. 
Dah lama aku pendam perasaan ni.
Kini aku tidak lagi risau,
Aku boleh pakai apa sahaja pakaian,
Baju satin aku yg lama tersimpan dalam almari dah boleh pakai semula.
Alhamdulillah..


Kalaulah aku tahu siapa pencipta produk ni,
Ingin aku lafazkan ucapan Terima kasih yang tak terhingga kepadanya.



Terima kasih CELEBRITYLASS  kerana  telah membantu insan bermasalah seperti ku!




*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut
*******************************************************************************

TALASEMIA : PERTANDINGAN MELUKIS POSTER DAN IKLAN PENDEK


Kementerian Kesihatan Malaysia menganjurkan Pertandingan Iklan Pendek dan Pertandingan Melukis Poster sempena kempen Thalassaemia 2016.

Cara-cara penyertaan dan syarat-syarat pertandingan adalah seperti yang tertera di dalam poster.

Tarikh tutup penyertaan pada 30 Jun 2016, jam 12.00 tengahari.




PELIK TETAPI BENAR PART II



Ramai orang tidak suka menyimpan emas berbanding wang tunai walaupun emas adalah kekayaan sebenar.

Sebenarnya emas *sentiasa laku*. Ia berlaku dalam banyak cara. Antaranya :

1. *Emas tidak mempunyai tarikh luput.* Bila sampai masanya, emas menjadi penyelamat di kala kesusahan. Ia laku zaman berzaman.

2. Emas yang patah, sumbing, hancur, lebur dah sebagainya *tetap laku selagi boleh ditimbang.*
Jika emas 100gram dipotong dua, ia akan jadi 50gram setiap potongan. Duit 100 dikoyak dua? Jadi 50 setiap satu?

3. *Emas laku di serata ceruk dunia*. Bawalah emas ke mana sahaja. Ia wang antarabangsa.



4. Emas juga terkesan di negara yang bergolak politik dan ekonominya; ia akan naik harga. 
Maknanya dengan emas *kekayaan pemiliknya akan meningkat* walaupun negara tidak stabil.

5. *Emas memegang nilai*. Ia memberi lebih kuasa beli sejak dahulu lagi. Simpan emas untuk tetap berkuasa membeli pada bila-bila masa. Ia juga boleh bertindak sebagai insuran dan perlindungan.


Hubungi Saya --> Di Sini




*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************

PELIK TETAPI BENAR PART I


Ramai orang suka menyimpan wang tunai berbanding emas walaupun wang tunai bukanlah kekayaan sebenar.

Sebenarnya wang tunai sentiasa terdedah kepada sindrom "tidak laku". Ia berlaku dalam banyak cara. 


Antaranya :

1. Wang tunai mempunyai tarikh luput. Bila sampai masanya, wang tunai tertentu sudah tidak laku untuk digunakan dan akan digantikan dengan wang tunai baru.

2. Wang tunai yang rosak atau terkoyak juga sudah tidak laku untuk digunakan. Semua orang tahu hal ini.




3. Wang tunai asing tidak laku di negara asing. Kita mesti menukar wang tunai tersebut dengan wang tunai yang digunakan di negara yang kita lawati.

4. Wang tunai negara yang bergolak politik dan ekonominya tidak laku di negara sendiri. Ini terbukti di negara-negara seperti Palestin dan banyak negara di benua Afrika.

5. Wang tunai yang susutnilai dan kuasa belinya. Pada tahun 2000, sejumlah wang tunai boleh membeli rumah teres 2 tingkat di kawasan tertentu. Tetapi pada hari ini, wang tunai yang sama sudah tidak laku utk membeli rumah yang sama di kawasan yang sama.

Cuba perhatikan pada penjuru tepi wang kertas. Ia tertulis ;
*_"Wang kertas ini sah diperlakukan dengan nilai"_*

Bila sudah tidak bernilai, ia ~tidak laku~ lagi.


Nak simpan emas? Ingin berubah? Bagaimana? 

Hubungi Saya --> Di Sini


RIMBUN HIJAU, YAN KEDAH

Tarikh : 30 April 2016 -01 Mei 2016









Lambat sikit  update pasai family gathering sebelah adik ipar ni. Lokasi pilihan kali ni adalah di Chalet Rimba Hijau yang terletak di Yan, Kedah. Chalet ni tidak jauh dari Chalet Puteri Ayu dan juga Alang Kenari.

Chalet ini mempunyai lebih kurang tujuh (7) atau lapan (8)  unit bilik, tetapi untuk tempahan perlulah menempah 5 unit bilik dengan harga lebih kurang RM750/malam (menurut adik kemungkinan harga akan naik selepas ini).

Terdapat tiga buah kolam disediakan iaitu dua kolam dewasa dan sebuah untuk kanak-kanak. Kolam dewasa yang berkembar dengan kolam kanak-kanak memang dalam. Dengan aku sendiri , air hingga paras leher (ketinggian penulis :143cm). Jadi kena monitor pergerakan kanak-kanak , takut-takut terjatuh dalam kolam. 



Kolam 1- Kanak -Kanak  perlu menggunakan pelampung. Perlu diawasi oleh
 orang dewasa

 
Lawan Renang - Aksi Gaya Bebas


Kolam Kedua


Kolam Kanak-Kanak


Mana-mana chalet akan menyediakan ruang dapur. Paling best di sini, segala kelengkapan disediakan dengan secukupnya  untuk sekurang-kurangnya lima keluarga. Jadi, tak perlulah nak bawa apa-apa dari rumah kecuali kalau anda malas nak membasuh, kenalah bawa pingan mangkuk pakai buang. 
Peralatan TV tidak disediakan dalam bilik, sebaliknya di letakkan di ruang tamu yang bersebelahan dengan ruang dapur.

Dapur (Kiri), Ruang  Makan (Tengah) dan Ruang Tamu (Kanan)


Ruang BBQ


Selain itu , padang yang luas juga disediakan untuk mebuat sebarang aktiviti keluarga. Sempatlah kami atur beberapa aturcara seperti lawan tuju tin, muzik chair, isi air dalam botol dan juga tuju kasut. Memang meriah sungguh.

Muzik Chair


Tuju Tin

Isi Air Dalam Botol

Isi Air Dalam Botol

Penyampaian Hadiah

Penyampaian Hadiah



Memang berbaloi. In shaa Allah, ada rezeki datang lagi.

Syiling Emas : Kecil Bukan Sebarang Kecil

Dalam Power Gold, untuk emas 999 yang paling kecil ialah syiling emas yang beratnya hanyalah sekadar 0.5 gram.

Walaupun ia kecil, tetapi janganlah pandang sebelah mata hanya. Kecil bukan sebarang kecil.
Walaupin, ia  tidak akan membesar sampai bila-bila tetapi  nilainya pasti akan sentiasa besar dan akan makin besar .

Walaupun hanya  0.5gram,  ia tetap emas.
Walaupun hanya  0.5gram,  ia tetap harta, selain rumah dan tanah.

Power Gold memang sengaja membuat  0.5gram supaya orang yang kurang mampu seperti saya saya ni mampu membeli secara konsisten setiap bulan.

Supaya pelajar-pelajar  atau yang baru mula bekerja mampu mengumpul harta.
Orang tua-tua kata sikit-sikit lama-lama menjadi bukit. 

Syiling emas ini boleh dibeli dengan harga mampu milik.  Jadi tiada alasan untuk berkata " Saya Tidak Mampu Milik ".


"Emas Makin Lama, Nilainya Makin Tinggi"







*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut
*******************************************************************************

MASALAH BAU BADAN? PENYELESAIANNYA?





Apa itu produk CL? Boleh tengok di sini > Apa itu Celebritylass



Boleh hilangkan bau badan ? Dalam masa 3 saat?? Tak percaya? Boleh lihat testimoni di sini--> Testimoni CL

Kini produk Hilang Bau Badan Kembali dengan harga promosi. Harga yang istimewa. 



PROMOSI HEBAT
*****************
8 MEI - 8 JUN 2016


❤️ Harga CL Go Activ ❤️
HARGA PASARAN RM105 SM / RM115 SS

PAKEJ CINTA

Beli 1 unit CL 50ML , RM75 SM / RM 85 SS
FREE postage
 Jimat RM30


PAKEJ KASEH COMBO
Beli 2 unit CL 50ML , RM140 SM / RM 150 SS
 FREE postage
 Jimat RM70



PAKEJ HAPPY FAMILI 
Beli 3 unit CL 50ML , RM210 SM / RM 220 SS
FREE postage
Jimat RM105