SALAM KEMERDEKAAN BUAT RAKYAT MALAYSIA




Ku Dengar Janjimu
Bayu Kinabalu
Ku Dengar Sumpahmu
Rejang Yang Membiru
Bersatu Denganku
Tetap Titiwangsa
Malaysia,
Sehati Sejiwa



Tema Kemerdekaan : 
2016 & 2015







Pengisytiharan Kemerdekaan 1957






PROMOSI MERDEKA : CL GO ACTIVITY : HILANGKAN BAU BADAN ANDA

Assalamualaikum dan Salam Sehati Sejiwa.

celebritylass

hilang bau badan



Sempena bulan kemerdekaan ini, kami open kembali harga promosi kepada peminat-peminat  CL Go Activ.

Tarikh promosi: 
15 Ogos - 30 Sept 2016


 ❤ Harga CL Go Activ ❤
HARGA PASARAN RM105 SM / RM115 SS

:: HARGA PROMOSI :: 

 PAKEJ CINTA 

 Beli 1 unit CL 50ML ,
 RM75 SM / RM 85 SS
 FREE postage
 Jimat RM30
.
💑 PAKEJ KASEH COMBO 💑

Beli 2 unit CL 50ML 

RM140 SM / RM 160 SS
FREE postage
 Jimat RM70
.
👪 PAKEJ HAPPY FAMILI 👪
Beli 3 unit CL 50ML ,
RM210 SM / RM 240 SS
FREE postage.
 Jimat RM105




Selamat Hari Merdeka .

Jangan lepaskan peluang. 
-->Whastapp : 0192668244 
-->Whatsapp : 0192668244
-->Whatsapp : 0192668244





SAMBUTAN AIDILFITRI BERSAMA PENDUDUK KG KEEB

Alhamdulillah, akhirnya tercapai juga hasrat aku untuk mengunjungi penduduk kampung asli.
Bersama team skuad senyum, aku ke Kg. Keeb, Sungai Siput (U) pada 23 Julai 2016 (Sabtu) untuk sambutan aidilfitri.


Checkpoint - Masjid Kg. Bawong


 



 



  






 
  


  













Jom Celik Emas ->> KlikSini

*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************


EMAS PUTIH vs EMAS KUNING

Emas kan warna kuning. Kenapa ada jugak yang warna putih??



Gambar : Google
EMAS PUTIH
Emas putih terbuat dari bahan yang sama seperti emas kuning, tetapi dicampur dengan logam yang lain untuk memberikan warna perak. Sebuah cincin emas putih Carat 14 jumlahnya yang sama dari emas murni sebagai cincin emas kuning. Sepotong perhiasan tidak akan pernah menjadi emas murni kerana emas murni terlalu halus dan perisian untuk pembuatan. Itulah sebabnya perhiasan digabungkan dengan logam lain untuk menguatkan dan membuatnya tahan lama yang cukup untuk digunakan setiap hari sebagai perhiasan. Emas putih merupakan pilihan popular untuk cincin kahwin kerana mempunyai pandangan yang sama dan merasa logam sebagai lebih mahal dan mewah seperti platinum dan titanium.





Carian Google
EMAS KUNING 

Emas kuning digabung dengan tembaga dan  memberikannya warna kuning, sementara emas putih, yang biasanya digabungkan dengan paladium, dan perak untuk memberikan warna perak. Nikel digunakan untuk digunakan dalam emas putih di masa lalu, tetapi tidak lagi kerana ramai orang yang  alergi terhadap nikel pada kulit mereka.












Jom Celik Emas ->> KlikSini

*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************

TRAVEL : APLIKASI UNTUK PERCUTIAN ANDA

Selain Skyscanner-> rujuk entri sebelum ini untuk info tentang skyscanner, beberapa aplikasi lain yang boleh digunakan untuk perancangan percutian anda atau semasa kita sedang melancong.

Antara aplikasi yang selalu digunakan ialah :-



Tempahan Hotel 

Laman web :



Laman web :

Laman web : 





Matawang.

Sekiranya anda melancong ke luar negara, kadar pertukaran wang amatlah penting. Bagi negara -negara yang pertukaran matawangnya mudah, tak perluah pening kepala kan. Tapi kalau negara seperti vietnam, indonesia dan sewaktu dengannya, pening jugalah nak convertkan.

Ini antara aplikasi yang selalu digunapakai.





Peta

Antara aplikasi yang digunakan untuk peta ialah Google Maps, Waze dan juga Papago.






EMAS IDEAL SEBAGAI SIMPANAN




Kenapa emas dikatakan adalah yang paling ideal untuk dijadikan simpanan. 

Emas merupakan salah satu aset yang ideal untuk SIMPANAN jangka panjang yang mudah dicairkan.  Simpan emas seolah-olah seperti  kita menyimpan duit tunai dalam bentuk yang lebih selamat nilainya. Jika kita perlukan duit, kita boleh kita boleh cagarkan di ar-rahnu untuk dapatkan pinjaman segera, atau terus jual untuk dapat duit on-the-spot.

Selain itu emas boleh dibeli dengan bermodal kecil. Emas aset yang bagus bagi sesiapa yang pekerjaannya sentiasa berpindah randah dan belum bersedia untuk membeli rumah .

Emas boleh dijadikan alternatif simpanan bagi mereka yang diisytihar bangkrap sebab emas adalah satu-satunya aset kewangan yang tiada dalam sistem kewangan. Pendek kata, tak siapa tahu berapa banyak emas  yang kita ada. Pihak bank tak boleh bekukan simpanan emas sebagaimana aset-aset kewangan yang lain.

Emas aset yang paling selamat dari sebarang ketidaktentuan ekonomi dan politik negara. Kalau berlaku huru-hara dan peperangan, pemilik emas boleh bawa kekayaannya ke mana sahaja dan mulakan hidup baru. Itulah kelebihan emas.


Jom Celik Emas ->> KlikSini

*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244 untuk maklumat lanjut

*******************************************************************************

APLIKASI PERCUTIAN BUDGET : SKYSCANNER


apps travelSkyscanner merupakan salah satu aplikasi carian perjalanan  yang memberikan perkhidmatan carian dan perbandingan harga untuk tiket penerbangan, hotel dan sewa kereta secara online.

Aplikasi ini tidak menjual tiket sebaliknnya menawarkan pencarian secara percuma yang tidak berpihak mana-mana untuk pilihan syarikat penerbangan, hotel dan sewa kereta. Pengguna boleh membuat perbandingan harga dari harga yang paling murah hinggalah harga yang mahal.





Bagi tujuan carian tiket penerbangan, hanya beberapa langkah yang diperlukan :-
  • Pengguna perlu mengisi  tarikh berlepas, pulang, butir-butir penumpang. Kemudian , tekan butang carian.
  • Pilih penerbangan yang dikehendaki, dan perbandingan harga akan disenaraikan bermula dengan tawaran harga yang paling murah
  • Klik butang GO TO SITE untuk proses seterusnya dan pengguna akan dihubung ke laman syarikat penerbangan/ejen pelancongan bagi tujuan tempahan.
Skyscanner boleh dimuat turun ke telefon pintar atau boleh dicapai melalui komputer atau tablet.


apps travel

MUSIM MEMBURU EMAS TAK PERNAH BERAKHIR

power gold
Gambar : Sumber Google

Tahukan anda  musim memburu emas tidak pernah berakhir. Setiap hari, ramai orang tukar duit jadi emas. Tidak pernah surut.








Emas adalah simbol kekayaan yang kian diminati.
Tahukah Anda, sebenarnya emas tidak pernah membuat orang menjadi kaya. Apalagi makin kaya. tetapi, emas membuat kita TETAP kaya.


Bagaimana?

Di bawah adalah #FAKTA yang saya kongsikan:
.
#1 "Nilai emas tak sama dengan wang. Setiap tahun, wang fiat dimakan inflasi. Sedangkan emas tak akan terjejas. Nilainya akan tetap sama."
.
#2 Semakin orang panik terhadap ketidakpastian ekonomi, maka harga emas akan SEMAKIN MELAMBUNG. Kerana itu, emas sangat sesuai sebagai pelindung nilai kekayaan.
.
#3 Purata kenaikan harga emas sekitar 20% per tahun. Apabila harga emas naik, nilai mata wang ringgit dari tahun ke tahun akan terus menyusut.
.
Sebagai ilustrasi, tika ini dengan 42.5 gram emas (10Dinar), Anda boleh pergi umrah. Akan datang walaupun emas makin tinggi nilainya, tapi untuk pergi umrah tetap dengan kos 10Dinar (42.5gram).
.
Untungkan!
.
Inilah yang dipegang oleh orang yang mempercayai emas.

"Aset emas ini merupakan simbol kepada pemiliknya yang sentiasa mempunyai wang. Mereka merasa kaya dan lebih aman"
.
.
Sejak akhir ini emas merupakan instrumen sebagai pelindung wang kepada pemiliknya dengan kata lain "EMAS adalah INSURANS kepada wang kertas."
.
.
Nak tahu cara simpan emas paling senang?


Sila hubungi

KISAH STUDENT YANG BIJAK URUS KEWANGAN

sumber gambar : amirmarzuki
Ini adalah kisah seorang pelajar. 

Beliau bukan datang dari keluarga yang mewah.Tiada biasiswa dan juga tiada PaMa (perbelanjaan di tanggung oleh ibu atau ayah). Namun sekurang-kurangya ada PTPN untuk kos sambung belajar. 

Tidak seperti kebanyakan pelajar yang menggunakan duit PTPTN untuk gadget, shopping (lebihan dari kos pengajian), dia bertindak membeli emas setiap kali dpt PTPTN.

Pada masa tu KijangEmas lah menjadi pilihan. Beli KijangEmas setiap semester dan  bakinya untuk keperluan di universiti. Sehingga sekarang sudah ada   4-5 keping  anak KijangEmas dalam simpanan. 

Sekarang pelajar ini ingin membuka bisnes kecil-kecilan. Dengan menggunakan sekeping anak Kijang Emas, beliau telah pajak emas tersebut dan dapat RM1000 untuk dijadikan modal bisness.

Emas sekarang sudah mahal, tapi beliau masih tidak mahu menjualnya. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ini antara perbualan dengan pelajar berkenaan :-

Saya : Ok ke atau tak jika ada Emas tu?
Pelajar :Ok sangat sebab boleh diguna utk kecemasan.

Saya : Jika dulu tak disiplin beli emas ni. Ada lg ke duitnya?
Pelajar : ENTAH, CONFORM DAH HABIS BUAT BELANJA*...hahaha..

Kini sudah ada port yg menjual harga emas lebih rendah daripada harga pasaran. Di situ kita boleh cut cost utk belian emas_

*```BIJAK MENYIMPAN CERAH MASA DEPAN```*
==================================
Emas sbg alat simpanan, perniagaan & pelaburan
==================================
*TUKAR WANG ANDA KPD EMAS DAN BARU BUAT BELANJA*



sumber cerita : Group Power Gold




Perunding Emas.